Snart dags för nytt kapitel

Ja jösses tiden går fort!

Den 26:e juli 2010 landade jag, min hustru och min son på Changi International Airport i Sinapore, framför oss låg vårt livs äventyr.

Så när på 19 dagar ett år senare (den 7:e Juli) vinkar vi adjö till detta lilla, lilla men på så många sätt storslagna och i vissa avseenden mycket märkliga land.
Vi är inte där riktigt än, men mycket, mycket snart.

Innan vi lämnar Singapore har vi gjort och skall göra en del saker som vi väntat med eller vill uppleva en sista gång. De senaste två veckorna har vi flängt runt och visat runt min hustrus ersättare, ätit en fantastisk middag, firat ettårig bröllopsdag, träffat snabbesökare från Sverige och jag har självklart smugit runt i naturen med kameran i högsta hugg.
Det har fotograferats stadsmiljöer, dag som kväll, Asia Beer Fest har gått av stapeln och nu på fredag är det midsommarafton.
Jag har skaffat mig ett bestående minne av Singapores tandvård i form av en porslinsklädd krona tillverkad av platina och guld efter en akut trippelrotfyllning och vi har inhandlat lite smått och gott på GSS (Great Singapore Sale).

Vi längtar hem massor, vi har så mycket där hemma som lockar, min son, våra hundar, frugans hästar, våra familjer, våra vänner, vårt hem, sommarstugorna i Ljungdalen, på Hävringe och på Femöre, kvällspromenader längs Mälaren och mycket mycket annat.

I augusti börjar vardagen igen, med jobb och rutiner, vi ska på min brors bröllop och innan dess ska vi försöka hinna med att ordna en massa praktiskt.
Bil till exempel, bara en sådan sak, men även hästarna ska flyttas och hundarna ska hämtas hem.
Självklart skall vi hinna med en hel del kul också och njuta rejält av Sverige i högsommarskrud.
Jag har lovat min bättre hälft att ta körkort, jag ska intensifiera min träning och fortsätta den positiva trend jag är inne i och ta tag i diverse olika utmaningar och val som jag står inför.
Det är inte utan att även hemkomsten känns som ett äventyr i sig. Den blir början på ett nytt kapitel.
Ett kapitel där varje dag just nu är ett helt oskrivet blad där ingen av oss kan annat än att ana delar av fortsättningen, precis på samma sätt som en riktigt spännande bok.

Nåja, nog om framtiden, nedan lite bilder från de senaste veckorna här i Singapore.

Gruppbild i utkikstornet i Sungei Buloh

Gruppbild i utkikstornet i Sungei Buloh

Morgonvy över Bamboo River

Morgonvy över Bamboo River

Kvällspuss mellan två näshornsfåglar

Kvällspuss mellan två näshornsfåglar

Vätskepaus

Vätskepaus

Singapore by night

Singapore by night

Ljus, ljud och vattenshow utanför Marina Bay Sands

Ljus, ljud och vattenshow utanför Marina Bay Sands

Helix bridge och Marina Bay Sands sen kväll

Helix bridge och Marina Bay Sands sen kväll

Bakom bron Singapore Flyer

Bakom bron Singapore Flyer

Klassisk fasad, Fullerton Hotel

Klassisk fasad, Fullerton Hotel

Natthjul

Natthjul

Fontän i Singapore Botanic Garden

Fontän i Singapore Botanic Garden

Liten bäck

Liten bäck

Små delar av stora byggnader

Små delar av stora byggnader

Art Science Museum vid Marina Bay Sands

Art Science Museum vid Marina Bay Sands

Effektivitet

Effektivitet

Övning inför National Day Parade

Övning inför National Day Parade

Uppifrån

Uppifrån

Byggare Bob

Byggare Bob

Ja jösses!

Ja jösses!

Höga moln

Höga moln

Plockepinn

Plockepinn

Vatten och poker

Vatten och poker

Vattenspruta

Vattenspruta

Marknadsekonomi

Marknadsekonomi

 

 

Om singaporehusband

Swedish male at the moment staying in Singapore.
Detta inlägg publicerades i Singapore 10/11 och märktes , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar